سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دو دوست

دو دوست

روزی در شهر گمنامی دو دوست به نام حقیقت و دروغ زندگی می کردند.این دو از بچگی با هم بزرگ شدند.تفاوت آنها این بود که حقیقت پسر حاکم آن شهر بود و دروغ از یک خانواده فقیر بود.و اینکه حقیقت پسری خوشکل و زیبا با لباس های گرون قیمت بود و دروغ زشت با لباس های پاره.

مدتها گذشت و دروغ یک بیکاره و فقیر تر از قبل شد که روز به روز لاغر و زشت تر میشد و حقیقت به مقام حاکم آن شهر رسید و قرار شد با دختری زیبا و ثروتمند ازدواج کند.دروغ نسبت به حقیقت حسودی کرد و نقشه ای در سر پروراند. روزی به حقیقت پیشنهاد داد به رسم دوستی یک روز جای خود را عوض کنند و حقیقت قبول کرد.آنها لباس های خود را عوض کردند و به مدت یک روز جای خود را عوض کردند و حکم حاکمیت را به دوستش سپرد. دروغ وقتی وضعیت را مناسب دید صبح روز بعد دستور داد حقیقت را دستگیر کنند و به سیاه چال بندازنند و خود را به عنوان حاکم آن شهر معرفی کرد.                                                                                                     « از آن روز حقیقت زشت و دروغ زیبا به شمار می رود. » 




ادامه مطلب

[ دوشنبه 90/4/27 ] [ 8:17 عصر ] [ روزبه عباس زاده ]

این نیز بگذرد

این نیز بگذرد

 در سرزمینی پهناور فرمانروایی زندگی می کرد که روزی به جواهر ساز شهر دستور داد انگشتری عقیق بسازد که نوشته ای بر روی آن حک کند که هر وقت به آن می نگرد آرامش بخش جان فرمانروا باشد.

جواهر ساز انگشتر عقیق را ساخت و به فرمانروا تحویل داد. بعد از مدتی فرمانروا وارد جنگ شد و در مبارزه شکست خورد و به غاری پناه برد. در اوج ناامیدی بود که به یاد انگشتر افتاد به او نگریست که در روی آن نوشته شده بود « این نیز بگذرد ».فرمانروا انرژی دوباره می گیرد و از نو یارانی برای خود جمع می کند و به جنگ می رود و این بار پیروز می شود با خوشحالی و غرور به شهر باز می گردد و مردم شهر او را تشویق می کنند در همان لحظه چشمش به انگشتر می خورد که نوشته بود. « این نیز بگذرد »




ادامه مطلب

[ دوشنبه 90/4/27 ] [ 7:57 عصر ] [ روزبه عباس زاده ]

معماری ژاپن

 

معماری ژاپن 


پیشینه تاریخی:بر اساس افسانه های ژاپنی،ژاپنیان از الهه خورشیدند،از این گذشته سرزمین ژاپن نیز مقدس و آسمانی به شمار می رود.ریشه های نژادی مردم ژاپن در هم و مبهم است.پیشاز رسیدن ژاپنی ها به این سرزمین نژادهای دیگری در آنجا میزیستند،یکی از آنها نژاد آینو است.سه عنصر در نژاد ژاپنی راه دارند،1-عنصر سفید ابتدایی همان«آینو»است.2-عنصر زرد یا مغولی که از قرن هفتم ق.م از طریق کره وارد ژاپن شدند3-عنصر قهوه ای که از شبه جزیره مالایا و اندونزی برخاست.که اختلاط آنها ملت ژاپن پدید آمد.به طور کلی می توان تاریخ فرهنگ ژاپن را به پنج دوره تقسیم کرد.1-دوره باستان 2-دوره آغاز تاریخ 3- قرون وسطی 4-دوره قبل از مدرنیزه شدن 5-دوره جدید.خلاقیت هنری ژاپن در دوران پیش از تاریخ در حدود (7000 ق.م)آغاز گردید که ظروف سفالی از نوع«یایویی» و گنبدهای بسیار عظیم در دوره کوفون یا تومولی ساخته شد.نفوذ فرهنگ آسیا در این زمان به ژاپن کاملاً مشخص است.

معماری ژاپن:

معماری ژاپن هم مانند چین از گودالهای اولیه آغاز می شود و ساختمانهای ساده با بام کاه گلی و بر روی پایه های خیزرانی محدمد می گردید.معماری این سرزمین قطعاً بایستی همگون با اقلیم آن باشد که چنین امری صورت گرفته است،یعنی وجود جنگل های بسیار و همچنین بارش باران دو عامل هستند مه نقش اسای در معماری،به ویژه استفاده از مصالح داشته اند،کاربرد چوب به عنوان مصالح اصلی و ایجاد سقفهای شیب دار در مقابل بارانهای سیل آسای آن سرزمین حائز اهمیت است.نمونه های خانه های اولیه(گودالی)از دوره«یایویی» یافت شده است.

معماری ژاپن همانند سایر هنرها مثلنقاشی و پیکرتراشی از مدلهای چینی پیروی کرده که به سبک دوره تانگ را می توان از روی مجموعه های معابدی مانند «هوریوجی»،کندو»یا«تو داری بی که هنوز در ژاپن پا برجا هستند،بازسازی نمود.معماری ژاپن پیوندی عمیق و منطقی با طبیعت بر قرار کرده است.تقریباً تمام مواد ساختمانی ریشه گیاهی دارند.چونکه درجه حرارت،آب وهوای مرطوب باعث شده که 90 درصد جزایر ژاپنی تحت پوشش گیاهی قرار گیرند.الوارهای گونه های بخصوصی همانند گیاهان مخروطی همچون سدر،کاج،سرو صنوبر برای ساخت اسکلت و استخوان بندی ساختمان و از درختان برگ ریز چون:بلوط،شاه بلوط برای تزئینات منزل در معماری سنتی استفاده می شود.کاغذ ساخته شده درخت توت برای کاغذ درهای کشویی«شوجی»مورد استفاده قرار می گرفت.چوب خیزران برای دیوارهای خراطی شده که روی آن را ترکیبی از خاک رس،ماسه و کاه فرا می گرفت.بوریا (کف پوش)تاتامی مهمترین کفپوشی بود که از پوشال برنج کوبیده شده و در درون بوریای بافته شده از نی قرار می گرفت،بکار می رفت.از سنگ در پی و پای? ستونهای چوبی استفاده می کردند.از گل رس استفاده های فراوانی میشد،علاوه بر کاربرد در روکش دیوارها،برای ساخت یک نوع کاشی جهت سقف نیز مورد استفاده قرار می گرفت.معماری ژاپنی دارای معابد،قصرها،مقابر(آرامگاه) و منازل شخصی است.




ادامه مطلب

[ دوشنبه 90/4/27 ] [ 4:23 عصر ] [ روزبه عباس زاده ]

خواص تغذیه ای چای سبز

خواص تغذیه ای چای سبز

چای سبز و چای سیاه هر دو از گیاه همیشه سبز چای تهیه می شود. و فرآیند تولید آنها نیز تقریبا شبیه هم می باشد با این تفاوت که مرحله تخمیر در تولید چای سبز انجام نمی گیرد و همین امر باعث می گردد تا چای سبز همانند چای سیاه از رنگ مطلوبی برخوردار نباشد،ولی بعلت حذف مرحله تخمیر در فرآیند تولید چای سبز میزان ترکیبات آنتی اکسیدان آن بیشتر از چای سیاه می باشد.

خواص استفاده از چای سبز 

1ـ افزایش دهنده متابولیسم بدن.

2ـ کاهش دهنده چربی ، کلسترول و قند خون می باشد.

3ـ باعث افزایش استحکام استخونها و در جلوگیری از پوسیدگی دندان و پوکی استخوان موثر می باشد.

4ـ عامل موثری در جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی است.

5ـ اثرات مهار کنندگی بر روی رشد باکتریهای مولد اسهال دارد.

6ـ محافظت از ضایعات پوستی می کند.

7ـ اثرات ضد سرطانی و ضد توموری بالاخص پروستات ، سینه و پوست و... دارد.

8ـ سبب تقویت حافظه شده و با مصرف آن عوارض فراموشی ، مانند بیماری آلزایمر را کمتر می کند.

9ـ چای سبز بعنوان یک نوشیدنی آرام بخش نیز مطرح می باشد.

10ـ کاهش دهنده وزن بدن. 

 




ادامه مطلب

[ دوشنبه 90/4/27 ] [ 3:46 عصر ] [ روزبه عباس زاده ]

20 درس زندگی

 

20 درس زندگی

1ـ تبسم بدون اینکه دهنده اش را فقیر کند گیرنده اش را ثروتمند میکند.

2ـ هیچ شکنجه ای درد ناکتر از این نیست که انسان،نه عشق بورزد و نه عشق نثارش شود.

3ـ هیچکس نمی تونه به دلش یاد بده که نشکنه؛ولی حداقل می تونه یادش بده که وقتی شکست لبه های تیزش دست اونی که شکستش رو نبره.

4ـ همیشه اون چیزی که دوست داری به دست بیار و گرنه مجبور میشی که اون چیزی که به دست میاری دوست داشته باشی.

5ـ همیشه دو چیز را در زندگی خود به یاد داشته باش:1.جسارت در بیان عقیده2.جرأت در پذیرش اشتباه

6ـ هر چیز در پایان خوب است.اگر خوب نباشد بدان که هنوز به نقطه پایان نرسیده ای.

7ـ همیشه قبرستانی در قلبت برای خاکسپاری خطاهای دوستانت بساز.

8ـ همیشه فکر می کردم پشت هر دیوار بلندی آدم های بزرگ زندگی می کنند.اما حالا می فهمم که بزرگی دیوار ها از کوچکی انساهاست.

9ـ هر وقت احساس کردی در اوج قدرتی به حباب فکر کن.

10ـ همیشه این چنین است که مهر به ژرفهای خود پی نمیبرد تا آنگاه که زمان فراق فرا رسد.آیا لحظه خداحافظی همان دیدار نیست.

11ـ هرگز به کسی توصیه نکن.زیرا جاهل به آن اعتنا نمی کند و خردمند به آن نیازی ندارد.

12ـ هر که از سرنوشت دیگران پند نگیرد؛دیگران از سرنوشت او پند می گیرند.

13ـ هرگز از کسی که همیشه با من موافق بود چیزی یاد نگرفتم.

14ـ هرگز امید را از کسی نگیر شاید این تنها چیزی باشد که او دارد.

15ـ هر شب نگرانیهایم را به خدا می سپارم.او به هر حال تمام شب بیدار است.

16ـ هرچه مانع در زندگی بیشتر باشد غلبه بر آن سر افرازی بیشتر است.

17ـ سوختن در کنار یک خورشید تابان بهتر از یخ بستن در زمستان تنهاییست.

18ـ برای کشف اقیانوسهای بزرگ باید از ساحل های آرام گذشت.

19ـ دوستان حقیقی شما کسانی هستند که از موفقیت شما احساس غرور کنند و به آن حسد نورزند.

20ـ اگر در کاری شکست خوردی یا دلسرد شدی نگران نباش چون در جای بن بست پرواز را باید آموخت.

 




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 90/4/16 ] [ 9:34 عصر ] [ روزبه عباس زاده ]