سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غرور

غرور

آنقدر خوب باش و خوب زندگی کن تا بتوانی به همه بگویی مثل من باش.

محمد باقر(ع)

 

غرور انواع مختلفی دارد،گاهی سازنده و در بیشتر مواقع مخرب است.

 متأسفانه بیشتر مردم غرور را وسیله ای برای کلاس گذاشتن و حسودی دادن به دیگران می دانند و خود را بالاتر از دیگران می دانند.این وضعیت زمانی پیش می آید که شخصی یکدفعه به امتیازی می رسد.فرد چون توان درک و هزم این موضوع را ندارد،این امتیاز را دلیل برتری می دانند.این کار نه تنها باعث جذب دیگران نمی شود بلکه باعث ترد شدن از جمع دوستان و دشمن تراشی برای خود می شود.

غرور مثبت غروری است که فردی هرچند دارای امتیازاتی می باشد ولی در عین حال بسیار فروتن و خاکی عمل می کند؛ و وقتی در جمع دوستان است به قدری شوخی می کند که به کسی بی احترامی نشود و نمیگذارد کسی به او توهین و بی احترامی کند،چنین غروری باعث می شود که دیگران نسبت به او احترام متقابل بگذارند و باعث جذب دیگران می شود.

(موفق و فروتن باشید)  




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 90/4/16 ] [ 8:54 عصر ] [ روزبه عباس زاده ]

قانون هستی

 

قانون هستی

در کائنات هستی قانون و فلسفه ای وجود دارد که هر تفکری ریشه در انرژی داد هر انسان از روی ذهن برای بدست آوردن هر چیزی فکر کند در کائنات زنگی بصدا در می آید برای به وقوع پیوستن آن درخواست.در واقع تفکر یک انرژی است که با تکامل و پرورش قابلیت این رو دارد که به ماده تبدیل شود.

به طور مثال اگر به آینده فکر کنیم که صاحب خانه می شوید در واقع داریم آینده خود را پیش بینی می کنیم و هر بار که به این تصویر فکر می کنیم در اصل داریم آن را پرورش می دهیم و آن عمل به وقوع خواهد پیوست.

« به امید آینده ای درخشان»

 




ادامه مطلب

[ پنج شنبه 90/4/9 ] [ 11:40 صبح ] [ روزبه عباس زاده ]